Tuesday, November 29, 2016

Év végi tennivalók a MIR háza táján

Néhány hét és újabb évet zárunk, ami a kellemes ünnepek mellett az iskoláknak a minőségirányításban az év értékelését és az új év tervezését is jelenti. 
Nem a legkedveltebb feladatok egyike ;(  Ám ha tényleges adatokon alapszik, akkor érdekes és hasznos képet adhat az iskola működéséről a vezetőknek.
A munkátok segítésére összeállítottam egy gyorslistát arról, hogy milyen feladatok is várják a lelkiismeretes szakmai vezetőket a MIR háza táján. Természetesen a konkrét feladatokat minden iskolában a saját minőségirányítási rendszer határozza meg, tehát lehet olyan feladat, ami ezt a listát kiegészíti, de minden A, B és C körös képzési engedéllyel rendelkező képzőnél ezek a feladatok az alapok az éves minőségirányításban.

Íme a lista:

  • Elégedettségmérés eredményeinek éves összesítése
  • Oktatók minősítése
  • Minőségcélok képzésenkénti nyilvántartása
  • Minőségcélok éves értékelése
  • Következő évi minőségcélok kitűzése
  • Indikátorok éves értékelése
  • Következő évi indikátorok kitűzése
  • Önértékelési kérdőívek kitöltése és kiértékelése
  • Tanulási eredmények összesítése önértékeléshez
  • Továbbképzési terv kiértékelése
  • Következő évi továbbképzési terv összeállítása
  • Munkaerőpiaci hasznosulás éves eredményeinek összesítése
  • Honlapon a naprakész objektív minőségi és mennyiségi információk frissítése
  • Éves önértékelés / vezetőségi átvizsgálás
  • minden egyéb, amit a saját MIR előír

A lista letölthető Google Drive formában itt is elérhető.

Ha kérdésed van, kérdezz bátran a kommentben!


A fenti információk a mai nappal érvényesek, a jogszabályok, rendelkezések , állásfoglalások változhatnak. Térj vissza hamarosan, ha változás van, úgyis megírom :)
Kép forrása: pixabay.com 

2 comments:

  1. Kedves Zsuzsa!
    Felmerült egy nálunk(nyelviskola) meglehetősen központi probléma, amire Nekem, mivel nem vagyok szakértő, nincsen semmilyen jó válaszom.

    A kérdés az, hogy lehet-e modult ismételni a felnőttképzési programban résztvevőknek, mivel nálunk gyakran előfordul, hogy erre szükség van. Ha lehet, hogyan és hogy néz ki a dokumentáció ebben az esetben?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kedves Helga!
      Egy résztvevő nyelvi képzési program adott modulját elvégezheti újra, ha szükséges. A feltétele és módja ugyanaz, mintha új résztvevőként lépne be, tehát teljesítenie kell a képzési programban leírt feltételeket. Jelen helyzetben ez azt jelenti, hogy például az adott modult megelőző modul Tanúsítványa (figyelve arra, hogy a képzési program meghatározhat 6-12 hónapos "lejárati időt") megfelelően igazolja a belépési feltétel meglétét. Ha nincs ilyen, akkor szintfelmérő szükséges,vagy bármi egyéb lehetőség, amit a képzési program lehetővé tesz (pl előző modul sikeres zárótesztje). A lényeg, hogy úgy kell dokumentálni, mintha egy új jelentkező lenne, aki már tanult az iskolában előzőleg.
      Ha hasznosnak ítéled a választ, egy Google +1-et örömmel vennék ☺️

      Delete